lördag 7 januari 2012

Hemlis Byte

Jag ska vara med om hemlis byte så spännande det ska bli.

Men först ska jag svara på några frågor.


* Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Jag stickar oftast i akrylgarn och virkar i bomull. Gillar allt garn

* Vilken eller vilka är dina favoritfärger?

Jag gillar Grönt, Lila, Svart , Vitt och höstens varma toner


* Vad tycker du mest om att virka?

Amigurumisar ligger högt upp på listan



* Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat?

Nej, inte som jag kan komma på. Eller jo kanske virka mig en väska.


* Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?)

Ergonomsika virknålar samt metall med plasthandtag. Virkar aldrig trä.



* Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?

Virka med pärlor, lära mig mer om att göra smycken


* Vad tycker du om att unna dig själv?

Ett härligt bad med tända ljus.



* Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit?

Klurig fråga Cola Zero, en god Alé, eller en god kopp kaffe.


* Favoritgodis?

ren choklad eller smaksatt utom apelsin



* Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.)

Stickar ibland


* Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Läser sällan , ljudböcker ibland Deckare och romaner kommer på samma plats


* Har du några allergier mot livsmedel? Nej ingen allergi

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Va roligt detta ska bli att greja ihop ett paket till dig :)
    Och ledtråd var det tänkt att jag skulle lämna här ja... Klurigt det där. Men, jag kan berätta att jag kommer från en lite mindre håla och att i min närmaste stad så brukar dom spela på elden :)
    /Din hemliskompis

    SvaraRadera
    Svar
    1. hm, Spela på elden den var klurig..

      Radera
    2. Så här mitt i natten kan jag berätta för dig att jag brukar dela säng med ett hockeylag ;)

      Radera
  2. Hihi... ;)
    Idag filurar jag på vad jag ska skicka dig i ditt paket så du får fortsätta filura på vem jag är under tiden. Nästa ledtråd får du nog vänta på tills imorgon eller så. Men vad vet jag, du kanske drömmer om mig, det finns dom som har gjort det. :)

    SvaraRadera